Copyright 2017 - Філія ПАТ "НСТУ" "Новгород-Сіверська регіональна дирекція "Сіверська". Використання матеріалів з сайту лише за умови гіперпосилання на trksiver.com.ua

14 листопада – Міжнародний день логопеда

Автор Г.Король

14 листопада  у світі відзначається міжнародний день логопеда - професійне свято представників однієї з найбільш важливих соціальних професій.

Професія логопеда - досить важлива і цінна, особливо для підростаючого покоління, адже тільки логопед може вирішити проблему із різними порушеннями як усного, так і писемного мовлення. Корегуючи мовлення, логопеди повертають людині розкіш людського спілкування, дають можливість активно жити в суспільстві, успішно вчитися в школі.

 

Діти сьогодення - це маленькі допитливі чомусики, які постійно прагнуть знань та хочуть самостійно набути вмінь. Ні які іграшки, чи розваги не зможуть замінити малюкам живого спілкування, адже більшість інформації дитина сприймає на слух. Розвиток мовлення малюка головним чином залежить від оточуючих його людей. Якщо батьки приділяють достатньо часу заняттям з дітьми і немає жодних психологічних чинників, то проблем з мовою у дитини виникнути не повинно. Якщо ви помітили деякі вади, то необхідно звернутися до спеціаліста з корегування мовлення - логопеда.

Ще років з 20 тому, професію логопеда можно було віднести до рідкісних, проте в останні роки кількість людей з дефектами мови стало набагато більше, а отже потреби спеціалістів з корегування мовлення зросла. Це призвело до того, що кожен рік 14 листопада у всіх країнах світу відзначають міжнародний день логопеда. В переддень свята ми завітали до дитячого садочка "Ластівка", щоб поспілкуватися з вихователькою - логопедом Оксаною Титовою. У нашому місті спеціалістів з логопедії не вистачає, тому на неї лягає велике навантаження і відповідальність.

Оксана Титова - логопед дитячого садочка "Ластівка": "Ось вже сьомий рік я працюю логопедом у дитячому садочку "Ластівка". До нашої логопедичної групи зазвичай потрапляють дітки, у яких наявні звукові порушення. Ну по - перше, це недоліки у дітей однієї звукової групи, або декількох груп. По – друге, недоліки формування лексико – граматичних категорій мовлення, недоліки формування фонематичних процесів. Зазвичай ці дітки потребують корекційної допомоги, хотілось би наголосити, що останнім часом саме діти із загально недорозвиненим мовленням попадають в більшу частину нашої групи. В нашому садочку логопедична група набирає діток починаючи з 4 років навчання, на 2 роки, тобто на середню і на старшу групу."

Логопед - це педагог, а не лікар і заняття з нами - це не лікування, а процес навчання, звісно від логопеда залежить чи буде навчання цікавим, а ось результат вже залежить не тільки від вихователя, а й від батьків дитини.

Оксана Титова - логопед дитячого садочка "Ластівка": "З дітьми логопедичної групи проводяться наступні форми роботи. По - перше проводиться логопедичний масаж, якщо треба, то масаж язичка, або масаж обличчя, або масаж пальчиків. По - друге обов'язковим фрагментом наших занять є артикуляційна гімнастика, яка сприяє швидкій постановці звуків. Ми виконуємо статичні та динамічні артикуляційні вправи, що забезпечують потрібну енервацію артикуляційного апарату. До того ж ми виконуємо вправи на розвиток мовленнєвого та фізіологічного дихання. Виконуємо багато пальчикових вправ на розвиток дрібної моторики. Це робота навіть із зернятками, які дітки дуже полюбляють. Як казав Станіславський : « Як у житті так і на сцені всі люди розмовляють жахливо. І що на нашу думку існує тільки одна людина, що розмовляє чітко, правильно і красиво, це людина я сам. Таке явище відбувається тому, що самі ми звикли до своєї мови і ми чуємо себе інакше, ніж нас чують інші люди. Слід уважніше вивчати своє мовлення для того, щоб по-справжньому почути себе."

{youtube}b-Og0uhtSAk{/youtube}

f t g m

счетчики