Copyright 2017 - Філія ПАТ "НСТУ" "Новгород-Сіверська регіональна дирекція "Сіверська". Використання матеріалів з сайту лише за умови гіперпосилання на trksiver.com.ua

У НВК "Дзвіночок" функціонує клас інклюзивної освіти

Автор О.Кримова

Останнім часом в Україні та й у всьому світі збільшується кількість дітей, які мають патології розвитку. Тому важливого значення набуває інклюзивна освіта, що передбачає спільне перебування дітей з особливими потребами з їх здоровими однолітками. В нашому районі визначені опорні заклади для впровадження інклюзивної освіти - це НВК "Дзвіночок" та ДНЗ "Ластівка". На базі ДНЗ "Ластівка" працює група для дітей з порушенням мовлення, а в НВК "Дзвіночок" відкритий клас інклюзивної освіти.

В цьому навчальному році на базі НВК "Дзвіночок" відкритий клас інклюзивного навчання, в якому вчиться одна дитина. Микита навчається відповідно до шкільної програми другого класу загальноосвітнього закладу. Допомагає йому в організації його діяльності вчитель-асистент, який знаходиться поряд з ним. За словами вчительки, він нічим не відрізняється від інших учнів, йому подобається навчальний предмет математика та читання. Але найбільше хлопчик полюбляє побігати з однокласниками на перервах, гратися з потягом та допомагати друзям будувати будиночки з конструктора. Діти також налаштовані до Микити доброзичливо і не виділяють його між собою.

Тетяна Веденська – вчитель НВК "Дзвіночок": "Навчання такої дитини у класі дає змогу іншим дітям зрозуміти, що всі діти різні, що всі люди різні. Діти вчаться відноситись до кожної людини як до особистості і тому відносини у дитячому колективі у нас дружні. Особливих проблем у нас немає, оскільки, по-перше, кількість дітей у класі зменшена, а, по-друге, що саме у нас навчається дитина, яка дуже розумна, відповідальна. Дуже велику увагу приділяють її вихованню і розвитку батьки, а якщо їй потрібна якась допомога у школі, то поряд завжди знаходиться асистент учителя".

Також у НВК працює практичний психолог з дітками з особливими потребами, який допомагає їм розвивати пам'ять, увагу, мислення тощо.

Наталія Демиденко – практичний психолог НВК "Дзвіночок": "Робота практичного психолога заключається, в основному, у корекційно-розвивальній роботі, в ігровій формі. Тобто ми можемо працювати і з елементами пісочної терапії, яка дітям дуже подобається, а також з картками. Це наочний матеріал. Ми не працюємо, щоб показувати щось на пальцях або розповідати. У нас все підкріплено матеріалами".

Діти з фізичними вадами навчаючись зі здоровими не тільки здобувають освіту, а ще й вчаться спілкуватись, жити разом. В свою чергу, здорові діти вчаться розуміти проблеми інших.

Валентина Науменко – вчитель-логопед відділу освіти РДА: "Останнім часом все більше батьків бажають, щоб їх діти з особливими потребами навчались в ЗОШ зі здоровими однолітками. Для того, щоб дитина навчалась в інклюзивному класі, батьки повинні написати заяву і пройти обстеження у спеціалістів обласної психолого-медико-педагогічної консультації. За висновками психолого-медико-педагогічної консультації дитина може займатися в ЗОШ за місцем проживання. Тобто для такої дитини буде організоване інклюзивне навчання".

Вже рік перебування Микити в навчальному закладі та робота спеціалістів з ним дала свої результати.

Валентина Науменко – вчитель-логопед відділу освіти РДА: "За цей рік багато чого змінилося і в поведінці, і в мові дитини. Дитина навчилась складати речення – спочатку за аналогією, а потім самостійно. Хоча це спочатку було дуже важко. Вона почала вивчати більше віршів напам'ять, розповідати. Тобто за картинкою ми складаємо розповіді, вчимося правильно відповідати на питання. Дитина з великим задоволенням ходить на заняття корекції, тому що йому подобається те, що на занятті постійно міняється різні види роботи. Ми можемо на занятті і грати, і писати, і читати, і говорити".

Як зазначила Валентина Георгіївна, батькам з дітьми з особливими потребами необхідно займатись вдома так, як це роблять батьки Микити, адже це сприяє швидшому розвитку дитини.

f t g m

счетчики