Copyright 2017 - Філія ПАТ "НСТУ" "Новгород-Сіверська регіональна дирекція "Сіверська". Використання матеріалів з сайту лише за умови гіперпосилання на trksiver.com.ua

15 березня Всесвітній день захисту прав споживача

Автор О.Лельотко

День споживочаНерідко купуємо товари неналежної якості: побутову техніку, продукти. Продавці знаходять чимало відмовок, аби не забирати товар назад. Проте споживачі мають всі права аби те, що вони купили, було якісним. 15 березня - Всесвітній день захисту прав споживача. В цей день президент США Джон Кенеді, ухваливши "Біль про права споживачів", визначив в ньому 4 права: на безпеку товарів та послуг, на інформацію, на вибір.  А також бути вислуханим у суді, якщо першими трьома правилами нехтують. Ці принципи лягли в основу адміністративно-правового механізму захисту прав споживачів в усьому світі, в тому числі і в Україні.

Незалежно від статі, віку, освіти, соціального статусу - всі ми споживачі. Адже протягом всього життя користуємось послугами, купуємо товари. І за все це платимо. Проте не завжди ті послуги, товари виявляються якісними.

Якщо покупець придбав неякісний товар, він має право вимагати від продавця обміняти товар на більш якісний, або повернути гроші. На практиці споживач в таких випадках часто стикається зі стіною непорозуміння, продавець знайде тисячу відмовок, аби не задовольнити вимоги споживача.

"Я купила мобільний, його назад не забрали. Сказали, якщо вставлена буде сім-карта, то поверненню не підлягає. Звертайтесь у чернігівський відділ управління прав споживачів."

"В Шостці купувала телевізор. Він вже давно вийшов з ладу, ніхто нечого не повертав."

Найбільше люди нарікають, на неякісну товарну продукцію. Небагато хто повертався до магазину, щоб обміняти або повернути гроші. Проте споживач має право отримати товари належної якості чи-то телевізор, чи-то майонез.

"Потрібно товарний чек зберігати і звернутися в той магазин, де купували. Якщо не вирішиться, то йти до суду або в правохоронні органи."

Зараз збільшились штрафні санкції щодо недобросовісних продавців, які порушують права споживачів.

Тамара Щепочкіна - начальник районного управління юстиції: "Управління захисту прав споживачів у області має право накладати на них штраф у десятикратному розмірі вартості продукції, виходячи з цін, які діяли на момент придбання цієї продукції. Але не менше 5 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, раніше було не менше двох."

Законом передбачено, що покупець має право обміняти товар неналежної якості протягом 14 днів, не враховуючи того дня, коли придбав. Згідно з новою зміною, продавець має право цей термін збільшити.

Тамара Щепочкіна - начальник районного управління юстиції: "На сьогоднішній день ця норма закону не виконується, оскільки продавці не хочуть міняти товар протягом 14 днів, не говорячи вже про більший строк. Тож, якщо порушуються ваші права, ви маєте звернутися за захистом до управління захисту прав споживачів у області або до суду"

f t g m

счетчики